پروژه های C++

 

دستورات C++

C++ توسط ارائه (تفکیک کردن) دستورات به کامپیوتر کار می کند.این دستورات می توانند به عنوان وظیفه ها تلقی شوند.در این سایت,وظیفه به عنوان تابع نامیده  می شود.تابع اصلی(ابتدایی) که در C++ استفاده می شود, main نام دارد.برای تشخیص دادن تابع از انواع چیزهای دیگر که در برنامه استفاده می شوند,پس از نام تابع یک پرانتز قرار دهید.برای مثال تابع main همیشه حداقل به صورت main() نوشته می شود.وقتی مطالعه بیشتری درباره ی تابع ها انجام دهیم,چیز های بیشتری در مورد تابع ها خواهیم آموخت,پرانتزهای آنها و دیگر موضوع های مربوط به آن ها.

هنگامی که برنامه ای نوشته شده باشد و شما از کامپیوتر درخواست می کنید که آن را اجرا کند,اولین چیزی که جستجو می شود تابع main() است.این یعنی هر برنامه ی C++ باید تابع main() را داشته باشد.چون تابع وظیفه ای برای انجام کاری دارد,تابع دارای بدنه یا body می باشد.آن جایی است که رفتار (وظیفه یا ماموریت)تابع را شرح داده می شود.بدنه ی تابع با } آغاز و با { تمام می شود.هر چیزی بین این دو باشد متعلق به نابع و بخشی از آن است.بنابراین تابع main() می تواند به صورت زیر نوشته شود:

 

main() {}

همانطور که وارد کردن کتابخانه هایی را که نیاز داریم آموختیم,حال تابع main() وارد برنامه خواهد شد.هر جا شما برنامه ای را ساختید,این مهم است که هر کتابخانه را در خط مجزا وارد کنید.به مثال زیر توجه کنید:

#include <iostream>

using namespace std;

main(){}

C++ زبانی است که ما برای نوشتن برنامه آن را می آموزیم.C++ زبانی بسیار جامع می باشد.آن می تواند برای نوشتن برنامه هایی برایLinux, MS Windows, Macintosh, BeOS, Unix و غیره استفاده شود.C++ بسیار قدرتمند است و می تواند برای ساخت دیگر کامپایلر ها و زبان ها استفاده شود,همچنین می تواند برای نوشتن سیستم عامل استفاده شود.یعنی شما می توانید از C++ برای ساخت یا نوشتن زبان کامپیوتر خودتان استفاده کنید.همچنین می توانید از C++ برای ساخت یا نوشتن کامپایلر خودتان استفاده کنید.یعنی با استفاده از C++ می توانید اجرای خود را از C++, Pascal, Basic, Perl,  یا هر زبان دیگری که وجود دارد یا ندارد بسازید.

برای ساخت برنامه در C++ استفاده کنید تعدادی محصولات وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.قبل از آن که یک برنامه قابل استفاده شود,پروژه نامیده می شود ,چرا که شما روی آن کار می کنید.اگرچه در آغاز شما تنها کار می کنید,بیشتر برنامه ها با تعداد زیادی مردم سروکار دارند.این است علت آنکه در بین توسعه ی برنامه یا محصول نرم افزاری آن پروژه نامیده می شود.هر یک از محیط های قابل استفاده,روش یا روش های مخصوص خود را برای ساخت پروژه در C++ یا کا کردن بر روی پروژه ی C++ دارند.بنابراین شخص یا شرکتی که محیط قابل استفاده ای را برای شما می شازد,باید به شما بگوید که چطور از آن محیط استفاده کنید(این نه مسئولیت شما و نه کار استاندارد C++ است که به شما بگوید چطور یک برنامه بسازید یا چطور یم پروژه را آغاز کنید).من سعی خواهم کرد آن هایی را که می شناسم پوشش دهم.برنامه هایی که ما در این سایت می سازیم,استفاده های کنسول یا console applications و همچنین

 Bash programs (مخصوصا در Unix/Linux ) نامیده می شود.روشی که برای ساخت پروژه از آن پیروی می کنید بستگی به محیطی که شما استفاده می کنید دارد.

 

برای آن که ببینید برنامه ی شما چه کاری انجام می دهد,شما نیاز دارید بفهمید,خط هایی که با دستورات زبان انگلیسی تایپ کرده ایم,از C++ می خواهد که تابع main() را اجرا کند.متاسفانه کامپیوتر تمام آنچه را که معنی آن است نمی فهمد(تا حد و اندازه ای).کامپیوتر زبان مخصوص خود را دارد که به عنوان زبان ماشین شناخته می شود.بنابراین ما نیاز داریم آن را به زبانی که کامپیوتر می فهمد ترجمه کنیم.یک برنامه که برای انجام این کار ساخته شده است و برای استفاده ی شما از C++ تامین شده است ,آن چیزی است که ما آن را compiler می خوانیم.

در گذشته,یک برنامه که از قسمت های گوناگون سراسر کامپیوتر ساخته شده بود,استفاده می شد,برخی از روش ها که برای “debug” برنامه است,هنوز هم برای مجزا کردن مشکلات یا “bugs” استفاده می شوند.از آنجاییکه این یک برنامه ی کوچک می باشد,ما فقط از کامپیوتر می خواهیم که آن را اجرا یا “execute” نماید و نتیجه ی آن را ببینیم.

C++ معین نمی کند که شما چطور پروژه ای را بسازید.هنگامی که شما یک کامپایلر C++ را می خرید یا بدست می آورید,اسناد آن باید به شما بگویند که چطور یک پروژه را ایجاد و اجرا نمایید.ما در اینجا شرح می دهیم که چطور یک پروژه را در محیط هایی که بیشتر آشنا هستند,ایجاد کنید.اگر شما یم محیط یا کامپایلری دارید که در لیست ما موجود نمی باشد,از اسناد آن برای استفاده از آن کمک بگیرید.

 

یکی ار اهداف باارزش ما در نوشتن سایت,اجتناب از قرار دادن برنامه ای است که قبلا آردس یا توضیح داده شده است.این سایت به عنوان یک مرجع (عمومی) درباره ی زبان C++ می باشد.برای آموختن C++ شما به کامپایلر C++ نیاز دارید و ما توضیح می دیهیم که چطور یک پروژه ی C++ را با کامپایلر ها یا محیط های برنامه نویسی  که بیشتر استفاده می شوند ایجاد کنید.همانطور که اتفاق افتاده و متوجه هستید,شرکت های مختلف(و اشخاص مختلف برای آن موضوع) برای اجرای زبان,به طوریکه آن ها مناسب می دانند,انتخاب می شوند.

با توجه به محیط برنامه نویسی که شما استفاده می کنید و اینکه چطور برنامه را می سازید(برای مثال KDevelop, Borland C++ Builder, and Microsoft Visual C++ همگی بیش از یک روش برای ساخت یک برنامه ی کنسول یا console application فراهم آورده اند).گاهی شما با یک فایل خالی و یا دارای چند خط شروع می کنید.هر چه در آن فایل باشد,شما نیازی به پاک کردن آن ندارید.برای مثال KDevelop یک پیام توضیحی در فایل نمایش می دهد.شما نباید آن متن را پاک کنید و آن هرگز در برنامه ی شما دخالت نخواهد کرد. Borland C++ Builder یک فایل با دو خط “#pragma” باز می کند.نیازی به پاک کردن این خط ها نیست,اگر چه می توانید بدون هیچ خطری اینکار را انجام دهید.اما از آنجاییکه آن ها تاثیری در برنامه ی شما ندارند,چرا وقت خود را صرف پاک کردن آن ها کنید؟

با توجه به محیط برنامه نویسی که شما استفاده می کنیدو اینکه چطور برنامه تان را می سازید,اولین فایل ممکن است خطی به صورت #include <iostream.h> یا #include با کتابخانه ی دیگری را نمایش دهد.همچنین فایل ممکن است تابع main() که از قبا وارد شده است را داشته باشد.توجه کنید که ما چگونه با این موضوع سروکار خواهیم داشت:

 -اگر فایل #include Something را نمایش داده است(به جای Something نام کتابخانه قرار می گیرد),آن را همانطور رها کنید.آن اثر منفی بر برنامه ی شما نخواهد داشت.چنین فایلی قبلا تست شده است.

-اگر فایل #include <iostream.h> را نمایش داده است,آن را به همان شکل رها کنید و دیگر دستورات ما را ادامه دهید.

-اگر فایل خالی بود و اصلا خطی با #include نداشت,پس شما از دستورات پیروی کنید و آن ها را به عنوان داده تایپ کنید.

-اگر فایل قبلا تابع main() را وارد کرده بود,با خطی شبیه به int main(Something),از آن تابع main() برای انجام تمرینات این کتاب استفاده کنید.مگر در حالت دیگری که تابع برای شما آماده است و شما دیگر قسمت Something در بین پرانتز را اصلاح نمی کنید.

 

از حالا شما می خواهید یک پروژه بسازید.از دستورات کامپایلر همانطور که در بالا دیدیم پیروی کنید.

منبع: www.functionx.com